مسترنت

مسترنت

مسترنت
مسترنت

مسترنت

مسترنت

پاورپوینت تکنوفوبیا یا فناوری هراسی چیست.


پاورپوینت تکنوفوبیا یا فناوری هراسی چیست

پاورپوینت تکنوفوبیا یا فناوری هراسی چیست شامل 30 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .


مشخصات فایل
تعداد صفحات 30
حجم 4174 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی علوم انسانی

توضیحات کامل

پاورپوینت تکنوفوبیا یا فناوری هراسی چیست

 

پاورپوینت تکنوفوبیا یا فناوری هراسی چیست شامل 30 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

خلاصه ای از متن

زندگی روزانه ما را هراس های گوناگون احاطه کرده است. ترس هایی که برخی از آنها به نظر شگفت انگیز و غیر عادی می آید. ترس از بلندی، ترس از محیط های بسته، ترس از میکروب های محیط، ترس از حشرات، ترس از حیوانات، ترس از معاشرت با مردم و انواع فوبیا های دیگر در اطراف ما رشد کرده و گاه روح و روان ما را تحت سلطه خود در می آورند.

برخی از این ترس ها اما ترس های جدیدی هستند. ترس هایی که حاصل تغییرات احتماعی و فرهنگی و علمی سریع محیط اطراف ما به شمار می روند. ترس هایی که برای نسل های قبلی ما قابل درک نیستند و گاه بدون آنکه خود متوجه باشیم بر ذهن و جانمان سایه می افکنند. ترس هایی که گاه حتی متوجه جضور آنها نیستیم و یک باره خود را در چنگال آنها اسیر می بینیم. یکی از این انواع هراس ها هراس از فناوری و یا تکنو فوبیا است. هراسی که بدون آنکه متوجه باشیم روز به روز در محیط ما فرصت رشد می یابد و می تواند آینده ما را تغییر دهد.

تکنو فوبیا اصطلاحا به هراس از فناوری گفته می شود. اگرچه گاه به طور خاص اشاره این واژه به هراس از فناوری های دیجیتال است اما شاید علت اصلیش این باشد که در هیچ شاخه دیگری از فناوری های روز به اندازه فناوری های دیجیتال شاهد رشد سریع و انقلابی در روند ها نیسیتیم و این روندها به طور مستقیمی بر زندگی روزمره ما تاثیر می گذارند.

اولین باری که تکنو فوبیا مورد توجه جدی جامعه قرار گرفته و نشانه های خود را بروز داد در دوران انقلاب صنعتی بود. در این دوران بود که انقلابی عظیم رخ داد. ماشین های بخار وارد کارخانه ها شدند و همان اندازه که کارها را ساده تر کردند، به جایگزینی برای نیروی انسانی نیز بدل شدند. در آغاز انقلاب صنعتی شورش های فراوانی در بین کارگرانی که اینک ماشین های جدیدرا رقیب خود می دیدند در گرفت. در سال ۱۶۷۵ گروهی از بافندگان اروپایی به کارخانه ها حمله کردند و ماشین های بافندگی که باعث بیکاری بسیاری از آنها و یا همکارانشان شده بود را نابود کردند. این اتفاق در نقاط مختلف و بارها تکرار شد. یکی از معروف ترین این تحرکات به شکب گیری جنبش اجتماعی لودیت ها منجر شد.

لودیت ها گروهی از کارگران بخش نساجی بودند که با حضور فناوری های جدید و ماشین ها در صنایع مخالفت می کردند. آنها نام خود را از ند لود (Ned Ludd) گرفته بودند. او کارگر جوانی بود که ۳۰ سال پیش از ظهور این جریان تعدادی از ماشین های بافندگی را نابود کرده بود و نامش به نمادی برای نابود کننده های ماشین ها در آمده بود. این جنبش اجتماعی  قرن ۱۸ بخشی از ماهیت خود را در ضدیت با فناوری تعریف کرده بود و به  تخریب گسترده کارخانه های جدید شده می پرداختند. رفتار آنها البته با واکنش های شدیدی همراه بود تعداد زیادی از حامیان این جنبش احتماعی زندانی و حتی اعدام شدند.

اگرچه انگیزه اولیه چنین اقدامی نگرانی اقتصادی بود اما در نبردی که این افراد خود را در گیر می دیدند ،مساله تنها اقتصاد نبود. آنها خود را در نبردی میان انسان و ماشین می دیدند و برای مبارزه خود شانی بالاتر از مبارزه علیه بیکاری قایل بودند آنها می خواستند از جایگاه انسان بر علیه ماشینی که قرار بود جایگزین او شود دفاع کنند. در این نبرد وقتی انسان ها یک سوی ماجرا قرار گرفتند ماشین به سوی دیگر کارزار رانده و به تجسمی از اهریمن بدل شد. هیولاهای قصه های پریان اینک در شمایل ماشین های بخار و ماشین های بافندگی و ریسندگی به دنیای  واقع قدم گذاشته بودند.

دومین موج بزرگ تکنو فوبیا در قرن ۱۹ اتفاق افتاد جایی که دست آوردهای مدرن از حوزه صنعتی خارج شد. در این دوران بود که ادیسون برق را اختراع کرد، گراهام بل تلفن را به ارمغان آورد، تحقیقات داروین نگاه انسان به خود را دستخوش آشوب کرد و آزمایش های شگفت انگیز و رادیکال تسلا توجه بسیاری را به خود جلب کرد. در کنار یافته های جدید که بیشتر شبیه معجزه بود، هراس از آینده این روند قدرت بیشتری پیدا کرد. اگر تا چند سال قبل باید برای روشنایی خانه های از شمع های مومی استفاده می شد اینک کلیدی روی دیوار روشانایی به مراه می آورد، صدا از فاصله های دور اینک به گونه ای شنیده می شدند که گویی شخصی درون یک گوشی کوچک حضور دارد و خبرهای آزمایش های رادیو اکتیویته و یا ژامایش های تسلا و ادعاهی بعضا عجیب او نظیر ساخت اشعه مرگ بار جامعه را در مواجهه با رشدی از فناوری می دید که سرعتش از سرعت تطابق با شرایط جدید بیشتر بود.

در این میان گروه های فکری و اجتماعی بر تنور ترس از فناوری های جدید می دمیدند. جنبش رومانتیسم با تاکید بر تعریف خود از انسان ناب، فناوری های جدید را عاملی برای دور شدن از این مفهوم می دید. این بار هم به سرعت مردم نیازهای جدید خود را در فناوری پیدا کردند و اندکی بعد حتی تند رو ترین مخالفان فناوری وابسته به آن شده بودند.

زمانی که در قرن بیستم و در جریان جنگ های جهانی و به ویژه جنگ جهانی دوم مردم قدر سلاح های مدرن را دیدند و به خصوص زمانی که یکی از داغ ترین فناوری های روز آن زمان، قدرت خود را در انفجار های هیروشیما و ناکازاکی به رخ مردم کشید، بار دیگر هراس از فناوری حضور خود را به رخ کشید.

از نیمه قرن بیستم اما جهان شاهد انقلاب دیگری بود. توسعه علم و فناوری در حوزه های مختلف سرعتی بی نظیر یافت و یکی از مهمترین عرصه های این رشد سریع فناوری های دیجیتال بود. اینک مفاهیم جدیدی خود را در دنیای واقعی نشان می دادند. تلفن ها به تلفن های بی سیم و تلفن های همراه و تلفن های هوشمند بدل شدند، کامپیوترها یا زموحوداتی که  باید چندین اتاق را به آنها اختصاص می دادی تا محاسبات ساده ای را انجام دهند به لپ تاپ ها و تبلت های سبک بدل شدند و پیشگامان فناوری وعده عینک های هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده را می دهند. نامه نگاری های چند ماهه یک شبه و به لطف پدیده ای به نام ایمیل تبدیل به ارتباطات چند دقیقه ای شدند. اینترنت به محض آنکه قدم به عرصه زندگی عمومی گذاشت آنچنان همه چیز را دگرگون کرد که کسی باور نمی کرد در مدتی بسیار کوتاه انسان مدرن برایش زندگی بدون این شبکه غیر ممکن شد. روبات ها از داستان های علمی تخیلی قدم به دنیای واقعی گذاشتند. امروز روبات هایی بر سطخ مریخ بخ جای انسان به کاوش می پردازند. یک روبات انسان نما در ایستگاه فضایی کار می کند، روبات های خانه دارد و همبازی کودکان به بازار آمده اند. خانه ها هوشمند می شوند، شبکه های احتماعی نحوه تعامل ما با دنیا را تغییر داده اند. هوش مصنوعی ، الگوریتم های ژنتیکی و دیگر فرآیندهای هوشمند سازی گجت های دیجیتال آنچنان پیشرفت کرده که گروهی معتقدند زمان زیادی تا رسیدن به قابلیت استقلال این نسل جدید هوش مصنوعی برای رشد و توسعه خودش نمانده است.

در زندگی روزمره از دریافت پول از بانک و کارهای بانکی گرفته تا پیش بینی هوا و خواندن کتاب و گوش دادن موسیقی و دیدن فیلم و حرف زدن با دوستان و تعامل با مردم دیگر و ترجمه صحبت های دیگران و حتی روشن کردن خودرود  … به کمک گوشی های کوچکی که در دستان شما است صورت می گیرد. عکسی که از طریق یک گوشی موبایل می گیرید از طریق سیستم های ابری نظیر آی کلاود و یا گوگل، به طور اتوماتیک در شبکه و ابزارهای دیگر شما بارگذاری می شود. اگر سندی داشته باشید به راحتی می توانید با دنیا به اشتراک بگذارید، آن را از طریق بلوتوث به سامانه های افراد دیگر منتقل کنید و ….

ما در میانه انقلابی قرار گرفته ایم که شیوه زندگی ما را تغییر داده است.

این بار سرعت این تغییرات بیش از هر رویداد دیگری بوده است و طبیعی است که وقتی سرعت چنین فرآیندی از زمان لازم برای تطبیق دادن خود با آن بیشتر شود دوباره تکنو فوبیا سر بر می آورد. این بار اما ترس های جدید از فناوری گاه به طور نا معمول و نا شناس خود را نشان می دهد و البته گاه نهادهای تاثیر گذار جامعه بر آتش این هراس می دمند.

چند سال پیش وقتی در متروی تهران افرادی فایل های صوتی و یا تصویری خاصی – که برخی از موارد فیلم ها و یا عکس های شخصی افراد بودند – را با کمک سیستم بلوتوث گوشی های تلفن همراه به دیگران ارسال می کردند، بسیاری از روزنامه ها در تیترهای خود از لفظ بلوتوث های شیطانی استفاده می کردند. دیدن چنین تیتری که مثلا بلوتوث شیطانی باعث خودکشی یک نفر شد، یا بلوتوث عامل ویران شدن زندگی یک نفر، مواردی است که همه ما آنها را به یاد بیاوریم. آن زمان به برخی از دوستانم اعتراض می کردم که چرا از این لفظ استفاده می کنید. گوشی شما و همه ما به این فناوری مجهز است. خود شما اگر الان بخواهید گوشی بخرید حتما یکی از گزینه هایتان این است که فناوری بلوتوث را داشته باشد. چرا در تیترهایتان صورت مساله را عوض می کنید؟ واقعیت این بود که در همه این داستان ها بلوتوث و فناوری انتقال داده به کمک آن هیچ نقشی نداشتند. افرادی بودند که داده های شخصی افراد را بدون اجازه آنها منتشر می کردند. اگر امکان بلوتوث نبود، از سی دی استفاده می کردند، اگر نه آن عکس ها را چاپ کرده و منتشر می کردند. اما تاثیر چنین تیتری این است که در نهایت مردم در پیش زمینه ذهن خودشان به جای آنکه افراد بی مسولیت را مقصر بدانند فناوری بلوتوث را دشمن خود می دیدند و ترس از فناوری مدرن در پیش زمینه ذهن آنها نفوذ می کرد.

در چنین فضایی رسانه ها و صاحبان قدرت سیاسی به این هراس ذهنی از فناوری های نوین دامن می زنند. و از طرف دیگر ما شهروندان نیز خود را با این مفاهیم جدید تطبیق نداده ایم و می خواهیم انتخابی گزینشی در این موارد داشته باشیم.

این روزها همه ما حرف ها و جدل های زیادی را از بحث حریم خصوصی می شنویم. بحث های بسیاری جدی که گاهی باعث می شود برخی از هراس از دست دادن این حریم خود از خیر استفاده از فناوری های نوین هم بگذرند و نتیجه بگیرند این فناوری ها دشمن آزادی آنها در زندگی هستند و همواره چشمانی د رحال جاسوسی از آنها است. متاسفانه این نگاه فناوری هراسانه در بسیاری از بخش های تصمیم گیر نفوذ می کند و منجر به پاک کردن صورت مساله هایی می شود که اساسا وجود خارجی ندارند. نمونه چنین تفکری را می توان در ساختن نماد یوتیوب در نمایشگاه دست آوردهای دیجیتال به شکل ستون های شیطان و سنگ زدن به آن و یا بیان بنای اینترنت ملی به بهانه اینکه اینترنت نا پاک است و امثال آن دید.

واقعیت این است که رشد فناوری و دانش انسان تعاریف و فرهنگ زندگی او را نیز تغییر می دهد. فناوری و علم بار ارزشی مثبت یا منفی ندارند و این ما هستیم که بر اساس استفاده خود از آنها به آنها بار ارزشی می دهیم.

زمانی بود که پیداد شدن یک دنباله دار در آسمان نشانه ظهور بلایی دامنگیر  بود. در غیاب دانش جدید ،مردم با دیدن دنباله دار به خانه های خود فرار می کردند در ها را می بستند و پنجره ها را تخته می کردند. هیچ کس به آنها ایراد نمی گرفت این سبک زندگی آن دوران بود. اما با رشد علم متوجه شدیم که این رفتار اشتباه است اکنون همه ما از دیدن ظهور دنباله داری درخشان در آسمان لذت می بریم. رشد دانش باعث شد پدیده ای که عامل هراس بود تغییر ماهیت دهد ،امنیت آن روز ما این بود که در خانه ها پناه بگیریم و امروز می دانیم که می توانیم از آن لذت ببریم. این اتفاق در فناوری های دیجیتال و به خصوص در آنجایی که با مساله حریم خصوصی مواجه هستیم در حال رخ دادن است.

واقعیت این است که رشد این فناوری ها باعث شده است تا مفهوم قدیمی حریم خصوصی تغییر کند و ما در حال طی کردن این دوران گذار هستیم.

شاید بهتر باشد اینگونه گفته شود که با ظهور فناوری های جدید دایره حریم خصوصی کوچکتر شده است. امروز مواردی مانند مشخصات حساب های کاربری در وب سایت های مختلف، اطلاعان مالیاتی و بانکی و امثال آن در رده حریم خصوصی مورد قبول همگان قرار دارند اما بخش هایی از زندگی ما به واسطه رشد این فناوری های از حریم خصوصی خارج شده است و اگر بخواهیم در این دهکده جدید حضور داشته باشیم باید این تغییر را بپذیریم. ممکن است کسی در یک شبکه اجتماعی عضو شود و همه دسترسی ها به محتوای صفحه خود را به افراد بسیار خاصی محدودکند، از اسم مستعار استفاده کند، هیچ عکس و مشخصاتی از خود را منتشر نکند اما سوال اینجا است که پس  هدف از حضور در این جامعه مجازی چیست؟

یکی از مزیت های دوران قبل این بود که ما می توانستیم به راحتی زندگی های چند شخصیتی داشته باشیم. در محیط کار چهره ما به طور اساسی با شخصیت ما در بین دوستان و در محیط خانوادگی تفاوت می کرد. از این تغییر چهره روزانه راضی بودیم و دیگران هم از ما راضی بودند اما ظهور فناوری های دیجیتال امروز تا حد زیادی باعث می شود شهروندان دهکده جهانی در خانه هایی با دیوار شیشیه ای زندگی کنند. دیگر نمی توان به راحتی چندیدن چهره مجزا داشت. جایی رد پایی از شما باقی می ماند که دیگران می توانند ابعاد دیگر شما را نیز کشف کنند. شاید بسیاری از افراد به همین دلیل دل خوشی از این فناوری ها ندارند چون آنها باعث می شوند ما نقاب های مختلفمان کنار برود و چهره واقعی امان ، رفتارهای طبیعی امان و علایق پنهانمان در پیش دیگران به نمایش درآید. این به خودی خود چیز بدی نیست و البته هزینه های زیادی هم دارد. اگر کسی بتواند این تغییر را پبذیرد از حضور در دنیای مجازی لذت می برد و گرنه با مشکلات فراوانی روبرو می شود و البته که همه داستان داستان شخصی نیست. گاه دولت ها، مدیران و کارفرمایان شما ترجیح می دهند شما همان نقاب را بر چهره داشته باشید.

البته بحث حریم شخصی و تغییر سبک زندگی در اثر رشد فناوری های ارتباطی دیجیتال تنها عامل تکنو فوبیا نیست. یکی از مهمترین دلایل نگرانی از فناوری و رشد آن این است که سرعت آن به قدری است که ما نمی توانیم آن را دنبال کنیم. ما در مورد فناوری های جدید (در هر حوزه ای ) با پدیده ای ناشناخته مواجه هستیم.

همه ما از مفهوم جادو می ترسیم. حتی از دل داستان های فانتزی جادوگران ما را با هراس مواجه می کنند چون آنها قدرتی دارند که برای ما ناشناخته است. زمانی که آرتور سی کلارک فقید در توصیف فناوری های نوین گفت:«هر فناوری به حد کافی پیشرفته ای قابل تمایز از جادو نیست» تنها به شگفت انگیز بودن آن اشاره نداشت. فناوری های مدرن برای ما دست کمی از جادو  ندارند و برای همین در برابر آنها نگرانیم. ما هنوز از آینده ای که روبات های انسان نما درخیابان ها رفت و آمد کنند نگرانیم، از شبکه ای جهانی که همه داده ها در باره ما را در اختیار داشته باشد و علاوه بر آن به قدرت هوش مصنوعی نیز مجهز باشد برای ما نگران کننده است.

متاسفانه این نگرانی ها بسیاری از موارد از سوی صداهای مورد اعتماد جامعه که برای مردم مرجع به شمار می روند تشدید می شود و بر آتش تکنو فوبیا دمیده می شود.

نکته مهم در این است که فارغ از نگرانی ها و یا خواست و هراس ما این فناوری ها توسعه پیدا می کنند. سرعت رشد آنها و عمومی شدن آنها از تندترین تصورات ما نیز بیشتر است. آنها زندگی ما را تغییر خواهند داد و این ما  هستیم که باید زندگی خود را با دنیای جدید – اگر م یخواهیم در آن حضور داشته و موثر باشیم – تطبیق دهیم.

البته همیشه هم نگرانی از فناوری چیز بدی نیست. اگر به داستان های علمی تخیلی نگاه کنید همیشه تکنو فوبیا یکی از دست مایه های داستان های آینده نگرانه بوده است. از فرانکیشتین ماری شلی، تا مترو پولیس، تا عصر جدید چاپلین، ۲۰۰۱ اودیسه فضایی کلارک و کوبریک، پیشتازان فضا، هالک، جنگ ستارگان، ترمیناتور ها، سه گانه ماتریس و انیمیشن وال – ای و آواتار همه و همه در دل خود نوعی نگرانی از پیشرفت های مهار نشدنی فناوری را دارند. این نوع هراس زمینه نگاه آینده نگرانه است. آنها نسبت به آینده هشدار می دهند. به مهندسان و دانشمندان نسبت به حفظ تعادل در جهان و مراقبت از آینده کاری که می کنند انظار می دهند و شرایطی را به تصویر می کشند که اگر روند ها از کنترل خارج شود چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد. این نگاه نگاهی هشدار دهنده است که هم برای جامعه و هم برای فعالان این عرصه مفید خواهد بود. اما چنین آینده نگری هایی الزاما به معنی انکار دست آوردهای دانش و فناوری مدرن و یا تشویق به نابود کردن آنها و ارایه تصویری شیطانی از همه فناوری ها نیست. در نهایت این ما انسان ها هستیم که کاربرد فناوری ها را مشخص می کنیم.

ما خواهی نخواهی در دنیای فناوری های مدرن زندگی می کنیم. می توانیم همچون مردمی که قرن ها قبل دنباله دارها را نشانه بلا می دانستند به خانه های مان فرار کنیم، قفل و زنجیر بر درها بزنیم و یا ماهیت آن پدیده را بشناسیم و از آن لذت ببریم. مخالفت با تکنو فوبیا به معنی غرق شدن در جریان فناوری و شورمندی فناورانه یا تکنو فیلیا (که در نقطه مقابل تکنو فوبیا قرا داشته و مشتاقی و غرق شدن در هرچیزی است که فناوری جدید عرضه می کند) و یا نادیده گرفتن حوزه هایی از خطرات و نا امنی هایی که می تواند به همراه این فناوری های نوین ظهور کند نیست . بلکه دوری کردن از لبه پرتگاهی است که ما را از آینده جدا می کند.

 و ...

 

عنوان : تکنوفوبیا یا فناوری هراسی چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 30

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

تکنوفوبیا یا فناوری هراسی چیست


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت وکیل مدافع شیطان کیست


پاورپوینت وکیل مدافع شیطان کیست

پاورپوینت وکیل مدافع شیطان کیست شامل 20 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم4019 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیعلوم انسانی

توضیحات کامل

پاورپوینت وکیل مدافع شیطان کیست

 

پاورپوینت وکیل مدافع شیطان کیست شامل 20 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

اگرچه وجود چالش‌های زیاد در یک تیم به خصوص تیم‌های استارتاپی عامل بازدارنده‌ای است، اما این در حالی است که گاهی‌اوقات نظرات مخالف می‌توانند دیدگاه تصمیم‌گیرندگان در یک سازمان، شرکت و یا کسب‌وکار نوپا (استارتاپ) را بازتر از قبل کنند. در همین راستا، در این مبحث قصد داریم نقشی تحت عنوان «وکیل مدافع شیطان» را مورد بحث و بررسی قرار دهیم به طوری که اگر تیمی از یک سو پتانسیل پذیرش فردی با این نقش را داشته باشد و از سوی دیگر خانم/آقای وکیل مدافع شیطان هم بتواند کارش را به درستی انجام دهد، خیلی اوقات این قضیه می‌تواند جلوی ضررهای هنگفت قبل از شکست یک ایده یا محصول را بگیرد!

Devil’s Advocate (وکیل مدافع شیطان) کسی است که اصطلاحاً با دیدن نیمهٔ خالی لیوان در ارتباط با هر ایده یا موضوعی، نظرات مخالف خود را به صورت کاملاً شفاف بیان می‌کند. در یکی از شمارگان مجلهٔ Journal of Applied Psychology، به نتایج تحقیقی اشاره شده بود مبنی بر اینکه تیم‌ها یا استارتاپ‌هایی که در میان اعضای خود فردی را دارند که می‌تواند نظری مخالف با نظرات دیگر اعضای تیم ابزار کند، از راندمان کاری به مراتب بیشتری نسبت به تیم‌هایی که همهٔ اعضاء همواره موافق یک ایده هستند عمل می‌کنند!

در واقع، وقتی فردی رویکرد متضادی را اتخاذ می‌کند، دیگر اعضای تیم را به وَجد می‌آورد تا از نظرات خود دفاع کنند؛ برای این منظور، ایشان نگاه عمیق‌تری به تصمیمات خود خواهند داشت و همین نگاه عمیق به مسئله، منجر بدین خواهد شد تا دیگر افراد با تفکر انتقادی و از زوایای دیگری به مسئله نگاه کرده و از درست بودن سولوشن خود، اطمینان حاصل کنند.

چه‌طور نقش یک وکیل مدافع شیطان را به خوبی بازی کنیم؟

گرچه در مزیت‌های حضور یک وکیل مدافع شیطان در میان اعضای تیم شکی نیست، اما کسی که این نقش را بر عهده می‌گیرد نیز باید یکسری اصول را رعایت کند که در غیر این صورت، از دید سایرین فردی همچون «آیهٔ یأس» یا فردی «منفی‌نگر» تلقی خواهد شد!

نحوهٔ بیان دیدگاه مخالف توسط وکیل مدافع شیطان بسیار حائز اهمیت است؛ همچنین تفسیر دیدگاه‌های مخالف این فرد توسط سایر اعضای تیم نیز مهم می‌باشد.

یکی از محققین بررسی این موضوع در تحقیق فوق‌الذکر به نام Lindred Greer دریافت که بیش از ۵۰٪ مواقع وقتی که وکیل مدافع شیطان نظر مخالف خود را اعلام می‌کند، دیگران دیدگاه وی را مسئله‌ای شخصی تلقی کرده و احساسات ایشان جریحه‌دار می‌شود. در همین راستا وی اعتقاد دارد که:

وقتی تناقض‌ها شخصی می‌شن، احساسات بر اعضای تیم غلبه می‌کنه و منطق رنگ می‌بازه. لذا خیلی مهمه که وکیل مدافع شیطان نظرش رو به گونه‌ای ابراز کنه که دیگران تحت هیچ عنوان به خود نگیرن بلکه صرفاً به عنوان رویکردی مخالف با رویکرد خود تلقی‌اش کنن.

جالب است بدانیم که وقتی یک دیدگاه مخالف به شکل مشاجره مطرح شود، بحث به حاشیه کشیده شده و در نتیجه تیم‌ها از عملکردی به مراتب پایین‌تر برخوردار خواهند شد.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

چه‌طور نقش یک وکیل مدافع شیطان را به خوبی بازی کنیم؟

لزوم برخورداری استارتاپ‌ها از یک Devil’s Advocate

وکیل مدافع شیطان چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

خصوصیات تیم برای پذیرش وکیل مدافع شیطان

هَندل کردن چالش‌های پیش‌رو

 

عنوان : پرواز زدگی یا جت لگ چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 25

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پرواز زدگی یا جت لگ چیست


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

هدف از این پایان نامه تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی فیلم سازان زن ایرانی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات183
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیرسانه و علوم ارتباطات

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته رسانه

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

 
 
 
 
مقدمه:
این تحقیق بر پایه مقوله های اصلی تحقیق یعنی "مضامین فمینیستی" و "سینمای زن" در دو بخش یافته های پژوهش مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد. در بخش نخست بر اساس مطالعه ی اسنادی(تاریخی) و مصاحبه تلاش می شود توصیفی تاریخی از تحوّل مشارکت زنان ایرانی و شکل گیری سینمای زنان با تأکید بر سوابق بعد از انقلاب اسلامی (1357- 1387) ارائه گردد و در بخش دوّم بر اساس تحلیل محتوای فیلم کاگردانان زن نتایج این تحقیق توصیف شود.
 
مسأله مشارکت‌ زنان‌ ایرانی بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 در عرصه‌های‌ مختلف‌ اجتماعی‌ و سیاسی و فرهنگی و پذیرفتن‌ مسئولیتها از مباحث‌ مهم‌ تلقی‌ می‌شود.جایگاه و نقش زن در جامعۀ معاصر ایران نگاه های متفاوتی را در داخل و خارج کشور به خود جلب کرده و تحلیلها و تفسیرهای بسیاری را به دنبال داشته است. از جمله‌ چگونگی‌ حضور زن‌ در سینما نیز از این‌ قبیل‌ است‌. تلاش  گسترده زنان ایرانی برای حضور و مشارکت در تمامی فعالیتهای اجتماعی و ورود به زمینه هایی که تا پیش از این غیر قابل دسترسی بوده حائز اهمیت فراوان است. پژوهشگر در این تحقیق برآن است که دیدگاه فمینیستی زنان فیلم ساز ایرانی را  با کمک ، بازنمایی فیلم هایی که با حضور زنان در سینمای ایران به تصویر کشیده شده و بررسی مضامینی فمینیستی آنچه توسط این فیلم سازان زن به نمایش درآمده را  بررسی کند.
 
 با مطالعه ی کتب و اسناد تاریخی مرتبط با مشارکت زنان ایرانی و سینمای ایران با 13 تن از صاحب نظران، کارشناسان و کاگردانان مطرح ایران به شیوه ی مصاحبه ی عمقی گفت وگو شده است، و یا تحلیل محتوا این نتیجه به دست آمده که زنان فیلمساز ایرانی ، فیلم با مضامین فمینیستی می سازند،  وسینمای آن ها سینمای جنسیت محور دانست، زیرا که در آن شخصیت زن به عنوان کاراکتر اصلی همه فیلمهای آن است، قهرمان فیلم "زن" وضد قهرمان "مرد" است. این فیلم ها، روایت کننده قصه های زنانه است. شخصیت اصلی فیلم: زن مستقل، ،شاغل با سواد به تنهای مسئولیت زندگی را بر عهده گرفته و بیشتر فعالیت های زن بیرون از خانه شکل می گیرد.
 
 
 
 
فهرست مطالب

بخش یکم: سیر تحوّل مشارکت زنان ایرانی و شکل گیری سینمای زنان 3

4-1-1- تحول مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان در ایران 5
خواستهای سیاسی واجتماعی زنان بعد از انقلاب 9
4-1-2- سینمای زنان در ایران 14
سینما و فمینیسم در ایران: 17
ظهور زنان کارگردان در سینمای ایران 26
تابو، محدودیت و سانسور در سینمای زنان ایران : 31
4-1-3- نگاه کارگردانان زن ایرانی به مضامین زنان و فمینیسم 49
 
بخش دوم :تحلیل محتوای فیلم ها 61
منابع 170
 
 
 
 

دستور العمل کد گذاری مضامین فمینیستی در فیلم های زنان سینماگر ایرانی

 

Column

 

SPSS Variables

 

Description

1-4

Id

Story Id

شماره ردیف مطلب

 

5

 

X1

 

Directors Names

 

نام زن کارگردان

1-   پوران درخشنده

 

 

2-   رخشان بنی اعتماد

3-   تهمینه میلانی

4-   منیژه حکمت

5-   مانیا اکبری

6-7

X2

Film

نام فیلم های منتخب

1-   زمان از دست رفته

2-   عشق بدون مرز

3-   نرگس

4-   بانوی اردیبهشت

5-   دو زن

6-   واکنش پنجم

7-   زندان زنان

8-   سه زن

9-   بیست انگشت

10-                      10+4

 

8

X3

وجود یا عدم قهرمان

1- دارد

2- ندارد

 

9

X4

وجود یا عدم ضد قهرمان

1- دارد

2- ندارد

 

10

X5

 نوع قهرمان در فیلم

1- زن

2- مرد

 

11

X6

نوع ضد قهرمان در فیلم

1- زن

2- مرد

 

12

X7

 

موقعیت شغلی زن در فیلم

1- شاغل

2- خانه دار

 

 13

X8

 

منزلت شغلی  زن

1.   سیاسی

2.   تخصصی

3.   تجاری

4.   خلاقیت

5.   زیبایی شناسی

6.   کشاورزی

7.   یدی

8.   ارتش وخدمات

 

14

X9

منزلت شغلی  مرد

1-   سیاسی

2-   تخصصی

3-   تجاری

4-   خلاقیت

5-   زیبایی شناسی

6-   کشاورزی

7-   دستی

8-   ارتش وخدمات

 

 

 

 

15

X10

 

موقعیت تحصیلی زنان در فیلم

1-   تحصیل کرده

2-   بی سواد

 

 

16

X11

میزان تحصیلات زن در فیلم

 

1- دیپلم

2- فوق دیپلم

3-   لیسانس

4-   فوق لیسانس

5-   دکتری

17

X12

 

سن زنان در فیلم

 

1-  زیر 15سال

2- 16 تا 30 سال

3- 31 تا 45 سال

4- 46 سال و بیشتر

 

18

X13

پوشش زنان در فیلم

 

1- چادر

2- مانتو

3- هر دو

 

19

X14

 

نوع روابط زن ومرد

1-   تفاهمی

2-   تفاوتی

3-   تعارضی

 

 

20

X15

شیوه ارتباط بین زن ومرد

 

 

 

 

1-   رابطه کلامی و چهره به چهره

2-   رابطه کلامی و بدون چهره به چهره

3-   رابطه غیر کلامی و چهره به چهره

4-    فاقد ارتباط

 

21

X16

نوع روابط مرد با زن از لحاظ قدرت  

                                                 

1-   سلطه جو

2-   سلطه پذیر

3-   هیچکدام

 

22

X17

 

نوع روابط زن با مرد از لحاظ قدرت  

 

1-   سلطه جو

2-   سلطه پذیر

3-   هیچکدام

 

23

X18

رفتارهای خشونت‌آمیز علیه زنان در فیلم

1-   دارد

2-   ندارد

 

24

X19

اشکال خشونت

1-   خشونت‌های فرهنگی، اقتصادی

2-    قانونی و سیاسی

3-   خشونت فیزیکی یا بدنی

4-   خشونت روانی

5-   خشونت جنسی

 

25

X20

علت خشونت علیه زنان

1-   تبعیض قانونی

2-   تبعیض اجتماعی

3-   تبعیض اقتصادی

4-   تبعیض فرهنگی

5-   تبعیض سیاسی

 

26

X21

عامل خشونت

1-   خانواده:پدر، برادر،شوهر..

2-   جامعه

3-   دستگاهای دولتی

 

 

27

 

X22

جنسیت عامل خشونت

1-   مرد

2-   زن

 

28

X23

واکنش زن به خشونت

1-   خشونت مقابل

2-   تحمل کردن

3-   گریه کردن

4-   فرار از خانه

5-   شکایت دادن

6-   کمک خواستن

7-   مراجعه به مراکز مشاوره

 

 

29

X24

 

میزان استفادة زنان از محصولات فرهنگی در فیلم‌ها

1-   کتاب

2-   روزنامه ومجله

3-   رادیو

4-   تلویزیون

5-   موسیقی

6-   ماهواره

7-   اینترنت

 

 

 

 

30

X25

 

 

مهارت‌های زنان در فیلم‌ها

1- رانندگی

2- فیلم‌برداری و عکاسی

3- موسیقی

4- ورزش  

5- کامپیوتر   

6- زبان انگلیسی   

7- گلدوزی وبافندگنی

8- شعر سرودن وقصه خواندن

 

31

X26

طبقة اجتماعی زن در فیلم

1- فقیر

2- متوسط

3-ثروتمند (مرفه)

 

32

X27

موضوع دیالوگ‌های زنان در فیلم

1-   موضوعات شخصی و خانوادگی:بیان حالات شخصی فرد، ویژگی‌ها و زندگی فردی وخانوادگی مثل زندگی زناشویی، بچه‌داری، ویژگی‌های شوهر و غیره است.

2-   موضوعات اجتماعی: مربوط به کارکردن در بیرون از خانه، اشتغال و ارتباطات است.

3-   موضوعات سیاسی: انتقاد از وضع موجود، شرکت در فعالیت‌های سیاسی، مشاجره با پلیس و غیره است.

4-   موضوعات اقتصادی: وضعیت قیمتها، گرانی، هزینة مسکن و زندگی و غیره می‌باشد.

5-   موضوعات علمی‌ـ‌آموزشی: دانشگاه، درس، سخنرانی و غیره است.

6-   موضوعات جنسی

7-   موضوعات دینی

 

33

X28

مکان  حضور زنان  در فیلم‌ها

1-   داخل خانه

2-   بیرون از خانه

 

34

X29

فعالیتهای زنان در فیلم

1-   فعالیتهای خانگی

2-   فعالیت تربیتی با فرزندان

3-   فعالیت سیاسی

4-   اجتماعی

5-   حرفه ای

 

35

X30

 

شخصیت زن در فیلم

1- شخصیت قوی و مستقل

2- ضعیف و وابسته به مرد

3- ضعیف و غیر وابسته

 

36

 

X31

ارزشهای قانونی شخصیت زن

1-   تاکید بر پیروی از قانون در زندگی و عمل به آن

2-   قانون گریزی و تاکید بر قانون شکنی در گفتار و عمل

 

37

X32

ارزشهای قانونی شخصیت مرد

1-   تاکید بر پیروی از قانون در زندگی و عمل به آن

 

38

X33

ارزشهای مذهبی شخصیت زن

1-   تاکید بر مبانی مذهبی و اعتقادات دینی در  گفتار وعمل

2-   بی توجهی به مبانی اعتقادات دینی در گفتار و عمل

 

39

X34

ارزشهای مذهبی شخصیت مرد

1-   تاکید بر مبانی مذهبی و اعتقادات دینی در  گفتار وعمل

2-   بی توجهی به مبانی اعتقادات دینی در گفتار و عمل

 

 

 

 

 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت بررسی حشرات نام برده در قرآن کریم

پاورپوینت بررسی حشرات نام برده در قرآن کریم

دانلود پاورپوینت بررسی حشرات نام برده در قرآن کریم


مشخصات فایل
تعداد صفحات60
حجم1842 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیمعارف اسلامی

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی حشرات نام برده در قرآن کریم جهت رشته معارف اسلامی در قالب 60 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش


 

 

شاخه بندپایان موفق‌ترین جانوران بوده و نسبت به سایر شاخه‌ها از تعدد و تنوع بی‌شماری برخوردارهستند. بطوری که از میان قریب به یک میلیون و پانصد هزار گونه جانوری شناخته شده 4/3 آن را بندپایان به خود اختصاص می‌دهند.
بسیاری ازبندپایان برای ما شناخته شده هستند بویژه حشرات که در اکثر زیستگاهها بسر می‌برند. موفقیت این شاخه از جانواران ، نتیجه ساختمان اساسی بدن بویژه سازمان قطعه قطعه‌ای و اسکلت خارجی کیتینی آنهاست. بندپایان شامل چندین زیر شاخه هستند.

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه   
آیات از قران کریم در مورد حشرات
زنبور عسل
عنکبوت
مورچه
تصاویر
منابع

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت بررسی حدیث ثقلین

پاورپوینت بررسی حدیث ثقلین

دانلود پاورپوینت بررسی حدیث ثقلین


مشخصات فایل
تعداد صفحات14
حجم589 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیدین و مذهب

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی حدیث ثقلین جهت رشته دین و مذهب در قالب 14 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

حدیث ثَقَلین یا (دو گران سنگ) (دو گران سنگ) یکی از حدیث‌های متواتر پیامبر اسلام است.
انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً: کتاب الله فیه‌الهدی والنور حبل ممدود من السماء الی الارض وعترتی اهل بیتی وان اللطیف الخبیر قد اخبرنی‌انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض وانظروا کیف تخلفونی فیهما
«من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم اهل بیت را. تا وقتی که از این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند. تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.»

 

 

 

فهرست مطالب
حدیث ثقلین در صحیح مسلم
تکرار حدیث ثقلین در موارد متعدد
صحت حدیث ثقلین نزد علما
اقوال علما در تواتر حدیث ثقلین
دلالت حدیث ثقلین بر امامت اهل بیت
اقوال علمای اهل ‌سنت در دلالت حدیث
دلالت حدیث ثقلین بر وجود امام زمان

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود